onsdag 23 september 2009

Pasta med tomatsås

Idag gjorde vi pasta med tomatsås på hemkunskapen, jättegott :)
Angelica rev sig i nageln flera gånger när hon skulle riva morötter...
Jag tror att det var något fel på löken, för jag började aldrig gråta när jag skar den :)
Jag hällde i vatten i en kastrull och ställde den på plattan. Sen satte jag på plattan
och hällde i lite olivolja. Efter typ 5 min var vattnet fortfarande inte varmt.
Konstigt, det var ju jättevarmt vid spisen! Sen satte vi stekpannan med morötter och lök
på en annan platta och det började fräsa innan vi hade ens satt på plattan!
Då såg vi att jag hade satt på den plattan istället för pastaplattan... :)
Det blev iallafall jättegott!



Recept:
1 gul lök
1 morot
1 msk olja
1 vitlöksklyfta
3 dl krossade tomater
2 msk chilisås
1 tsk oregano
1 tsk basilika
½ dl klippt persilja
2 krm salt
1 krm peppar

Tillbehör:
Pasta
Couscous
Bulgur
Vita bönor

// Ebba Å och Angelica K, 8H

1 kommentar: