tisdag 23 mars 2010

tankar från en tonårstjej..

" tankar från en tonårstjej.."
jag har inget att göra på svensk engelskan som jag just nu har så sharon bad mig skriva lite på bloggen.
jag tänker skriva vad vi ungdomar har för oss nuförtiden och vad vi köper osv.


vardagligen så går vi ju i skolan som vi måste, eftersom våra föräldrar inte låter oss göra något annat på dagarna.. fast jag tror ändå vi behöver lite utbildning för att vi ska kunna klara oss senare i livet, tex som hemkunskap, om vi flyttar hemifrån vem ska då laga mat åt en? jo en själv, så då måste man ju lära sig att laga mat osvosv. finns mycket utbildning vi måste ha för att kunna klara oss.


en sak som jag tror att föräldrar undrar över, vart tar alla pengarna vägen som jag ger till mitt barn?
jo såhär är det, att om du ger pengar till kanske en 15åring så antingen köper den godis, om den inte röker vill säga! då går pengarna åt till cigg, eller sprit? vem vet! och till sprit måste man ju ha groggvirke? så pengarna går åt ändå. dom bara försvinner. tror du ja ha-ha.. det är väl ungefär de ungdomars pengar går till? godis, dricka, cigg, alkohol och groggvirke? det tror jag i alla fall eftersom jag själv känner igen mig ;) fast jag själv sparar pengar också till att shoppa, i am a shopaholic ;) jag älskar att handla kläder! så mina pengar går åt till allt det där jag nämne och till kläder tror jag nog. menmen nog pratat om mig.. vad gör ungdomarna när dom väl köpt allt det här då, går dom hem bara och sitter o dricker och kollar på tv? nej, dom drar på fest såklart! eller har fest själva det beror väl på. men självklart festar man. vad ska man annars göra med drickan o allt? nu vart det allt nyfiket va? ;) tänker inte avslöja något mer nu! tyvärr....
byebye ;) ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar